SEO Optimalice pro vyhledávače

Optimalizace stránek pro vyhledávače - SEO

Snad už každá reklamní agentura vám optimalizaci vašich stránek nabídne. Většina z nich ale není schopná udělat víc než absolutní základ, mnohdy ani to ne. Optimalizace, nebo také SEO (Search Engine Optimization) je velice široký pojem. Cíl je jeden, celkem jasný a jednoduchý. Dostat odkaz na vaše stránky ve vyhledávačích na co nejlepší pozice lidem, co hledají produkty, služby, nebo obsah, kterému se Váš web věnuje. Prostředků už je mnohem víc.

Tvorba webu
Na samotném webu je to zhruba 100 /maličkostí/, které pozitivně ovlivní pozici ve vyhledávačích a dalších 100, které se projeví negativně. Zmíním jen ty nejzákladnější. V první řadě je to hlavička stránky (title), který by měl v několika málo slovech vystihovat obsah dané stránky a pro každou stránku vašeho webu by měl být jiný. Důležité je také dodržovat hieanarchii velikosti nadpisů.
H1 - Nadpis stránky .. obdobný obsah jako v hlavičce
H2 - širší popis obsahu, nebo spíše podnadpis, nebo nadpis odstavce, článku..
.. můžete pokračovat až do H5 .. :-)
ul / li by měli označit vaše meníčko
strong nebo b - zvýraznění slova nebo fráze v textu
v textu je také dobré z nějakých slov udělat odkaz na jinou vaší stránku

Dodržování těchto pravidel, společně s bohatým textovým obsahem je nejdůležitější část optimalizace.
Ohledně textového obsahu mě napádá nejběžní negativní vlastost stránek a tím je duplicitní obsah. Vyhledávač může vaší stránku ignorovat kvůli tomu, že vetší část textu už někde na webu existuje. Pokud tedy okopírujete obsah z jiných stránek, moc úspěchu nesklidíte. U internetových obchodů to většinou bývá popis produktu převzatý od dodavatele.

Zpětné odkazy
Vedle samotných stránek a toho jak jsou postavené, jsou to velice důležité zpětné odkazy, které z internetu na vaše stránky vedou. Je důležité jak jsou sestavené, jaká klíčová slova obsahují a jaký je textový obsah především v blízkosti vašeho odkazu. Význam mají odkazy ze stránek stejného, nebo podobného oboru, kterému se věnuje váš web. Nejjednodušší a zároveň vaší první činností, které byste se měli věnovat, je registrace do katalogů. Existuje jich jen na českém internetu několik stovek. Mezi prvními by měl být katalog stránek a firem na seznamu, centrumu, atlasu... atd. Registraci v katalozích se věnuje řada firem. Mnohé uvádí, že jde o ruční vkládání odkazů do katalogů, ale často jde spíše o strojové spamování, kterým si to u řady katalogů maximálně rozházíte.

Výměna odkazů
Během na dlouhou trať je mravenčí práce, která obnáší domlouvání a vyměňování odkazů s dalšími weby, pokud možno z vašeho oboru. Jde o to výměnu domluvit tak aby byla obostranně výhodná, výměnu uskutečnit a poté také čas od času kontrolovat, zda na stránkách vašeho partnera Váš odkaz pořád ještě je. Dělat to všechno ručně je nejrychlejší cesta do blázince. Pomocníkem pro mailing, publikaci odkazů, i jejich kontrolu Vám může být jak Váš vlastní software v samotné aplikaci, ve které fungují vaše stránky, tak i /krabicové/ řešení. Dobře si ale rozmislete, zda není lepší věnovat Váš čas aktivitám, pro které stavíte své stránky a registraci do katalogů, případně i výměnu odkazů nechat na někom jiném.

Page Rank
Každý fultextový vyhledávač si každou jednotlivou stránku ve svém indexu ohodnotí. Google tomuto hodnocení říká Page Rank, na Seznamu je to Srank atd.. Ve skládání výsledků hledání ve vyhledávačích má toto hodnocení svou nezanedbatelnou váhu. Hodnota stránky vychází právě z počtu a kvality vašich zpětných odkazů. Zjednodušeně by se to dalo popsat tak, že každá stránka přerozdělí část svého hodnocení rovným dílem mezi stránky na které odkazuje. Odkaz ze stránky, která má nějaký ranking a na které je méně než 50 odkazů má smysl.


obchody